कत्ल इन इन वार्सव





Mistrzowie hałaśliwych, ekstremalnych, laptopowo-gitarowych symfonii Stephen O'Malley i Peter "Pita" Rehberg czyli duet KTL przyjeżdżają na pierwszą trasę koncertową do Polski:

03.04 Poznań, Stary Browar, g. 20.00
04.04 Wrocław, Firlej, g. 20.00
05.04 Warszawa, CDQ, g. 20.00


Stephen O'Malley i Peter Rehberg to dwie wielkie osobowości współczesnej sceny awangardowych dźwięków. Rehberg, znany lepiej jako Pita, od lat jest podporą wiedeńskiej sceny eksperymentalnej elektroniki rozsławionej przez Christiana Fennesza. Nagrywał min. z Jimem O'Rourkiem, Fenneszem czy Matmos. Peter Rehberg jest również jednym z założycieli kultowej wytwórni płytowej MEGO a obecnie prowadzi label kontynuujący jej działalność: Editions Mego.


Z kolei O'Malley na co dzień lideruje legendarnej dronowo-metalowej formacji Sunn O)) Wcześniej występował zaś w otoczonych mroczną legendą doomowych formacjach Khanate czy Burning Witch. Na koncie ma współpracę m.in. Atillą Csiharem (Mayhem) czy Merzbowem.
Obaj muzycy spotkali się podczas pracy nad spektaklem "Kindertotenlieder" przygotowywanym przez francuską reżyserkę Giselle Vienne i znanego pisarza, kuratora, performera Dennnisa Cooper dla bretońskiego teatru w Brest.

Projekt KTL realizowany pod szyldem Editions Mego - to wypadkowa ich dotychczasowych doświadczeń. Pod tą nazwą nagrali już trzy albumy. Pierwszy z nich powstawał w części w opuszczonym wojskowym forcie na południu Francji podczas burzy, częściowo zaś w nasłonecznionym ogrodzie. W założeniu twórczość KTL to bowiem sugestywny pretekst do namysłu nad odwiecznym cyklem przemiany, nieustannego przenikania się światła i ciemności.
Nic zatem dziwnego, że ich muzyka stanowi syntezę, zdawałoby się, sprzecznych inspiracji. Można ją określić jako "ambient noise", jednak intensywny elektroniczny zgiełk generowany podczas muzycznych prezentacji KTL wymyka się wszelkim kategoryzacjom. Piekielna aura doom i metaliczne brzmienia równoważone są tu przez fascynacje muzyką współczesnych kompozytorów: George Ligeti'egiego i Bernarda Hermanna czy twórców post-rockowej neo-psychodelii. Misternie budowane elektroniczno-gitarowe improwizacje to wypadkowa post-romantycznej refleksji O'Malleya nad estetyką przeklętego piękna oraz analitycznego nerwu Pity realizowanego w przestrzeni digital sound desgin.

Owocem starcia dwóch różnych temperamentów i twórczego napięcia jest jedno z najbardziej niezwykłych zjawisk na scenie współczesnej dźwiękowej awangardy.

Peter, Stephen thanks a lot, danke schoen for/ fuer the concert and meeting!!!!!

Comments

Popular Posts