Manuel and Noel in Warsaw, few other things




Noël Akchoté / Manuel Mota

NOËL AKCHOTÉ [Francja]

Improwizator, gitarzysta, jeden z filarów słynnej niemieckiej wytwórni płytowej Winter&Winter. Enfant terrible europejskiej improwizacji. Wiecznie niepokorny, gotowy do nowych poszukiwań i nie dający się zamknąć w żadnej kategorii â�� muzyk programowo korzystający ze wszystkich estetyk, co umożliwia mu niespotykane doświadczenie w różnych gatunkach. Najbardziej znany w Polsce z duetów z M. Ribotem i E. Chadbournem na płycie Lust Corner, Akchoté jest także autorem trylogii minimalistycznej na gitarę i wzmacniacz (bez dotykania strun gitary) â�� Simple Joseph, Alike Joseph, Perpetual Joseph, założycielem zespołów opracowujących standardy muzyki kabaretowej (czego efektem są znane wydawnictwa W&W â�� Au Bordel oraz Cabaret Modern oraz projektu opery Das Kastanienball. Ostatnio zajmujący się przede wszystkim bardzo dobrze przyjętą przez krytykę serię hommage â�� albumów na solo gitarę poświęconym szczególnie ważnym dla niego artystom. Pierwszy â�� S. Sharrockowi. Drugi â�� K. Minogue. Grał niemal ze wszystkimi najważniejszymi muzykami eksperymentującymi drugiej połowy XX wieku â�� improwizatorami, takimi jak D. Bailey, E. Parker, H. Bennink, J. Leandre, związanymi z nowojorską sceną downtown M. Ribot, E. Chadbourne, T. Cora, jazzmanami jak L. Sclavis, S. Rivers, H. Texier, R. Galliano, M. Portal, muzykami rockowymi jak D. Grubbs i J.F. Pauvros czy wiodącymi artystami muzyki elektronicznej jak Matmos, czy Stock, Hausen & Walkman. W Polsce znany jest m.in. z kilku występów w ramach trasy koncertowej z Andrzejem Izdebskim oraz Michałem Gosem a także serii koncertów 5x Noël Akchoté z kilunastoma muzykami z Polski w warszawskim Jazzgocie

więcej: http://www.winterandwinter.com



MANUEL MOTA [Portugalia]

Improwizator, gitarzysta i kompozytor, związany ze środowiskiem muzyków portugalskich skupionych wokół trębacza Sei Miguela. Przez najważniejszego muzyka improwizującego XX wieku â�� gitarzystę Dereka Baileya â�� określony kilka lat temu jako najbardziej interesujący instrumentaliusta, jakiego zna. Faktycznie, Mota jest bardzo wyrazistą postacią dzisiejszej muzyki improwizowanej w Europie. Jego stylistyka nie tylko przekracza wszelkie panujące obecnie mody festiwalowe, ale jest wręcz fuzją wszelkich znanych w XX wieku stylistyk. Swing miesza się z estetyką elektroakustyczną, blues z wirtuozerią muzyki współczesnej â�� wszystko to jednak jest najwyższych lotów grą ze skojarzeniami; grą opartą na konsekwentnie budowanej â��anty-formieâ�� â�� serii zaskoczeń, zerwań, zaplanaowanych niekonsekwencji i zwrotów akcji. Jego solowe płyty â�� Leopardo oraz Outubro â�� zyskały status ważnych w historii gitary XX wieku. Sytuując się poza wszelkimi nurtami improwizacji, pozostaje tym samym najbliżej jej istoty jaką jest brak idiomatyczności. Założyciel wydawnictwa płytowego Headlitghts. Współpracował z takimi muzykami jak E. oraz G. Rodriguez, M. Garcia, O. Yoshihide, D. Warburton, A. Bellanger. Znacznie staranniej dobierający sobie współpracowników niż inni improwizatorzy nie występuje zawsze, wszędzie i ze wszystkimi â�� staje się tym samym jedną z najbardziej tajemniczych i utalentowanych postaci współczesnej muzyki ambitnej w Europie.

więcej: http://www.myspace.com/manuelmota



yep, I met Manuel in Poland..The concert was actually great...It is good to hear some guys having fun doing something which isn't so much oversophisticated...
I have few stuff to enter here so I will be back ;-)

Comments

Popular Posts